Simulace fyzikálních dějů v Blenderu (kouř, oheň, proudění kapalin) je nyní realizována prostřednictvím nového frameworku Mantaflow. Ten nahrazuje dosavadní systémy pro simulaci kapalin a mění způsob práce s nimi.
Simulace ohně generovaná frameworkem Mantaflow (blender.org)
Řešení prostřednictvím řešitele FLIP nevyužívá žádný z předchozích nastavení simulace, zato nabízí tři komponenty pro vytváření kapalných simulací: kapalné částice, pletivo a sekundární částice. Rozdělením rozlišení na jednotlivé složky simulace mohou mít různé složky simulace dramaticky odlišné rozlišení.
Pro simulace kapalin lze nyní využít tři typy sekundárních částic: sprej, pěnu a bublinu.
Populární, na dlaždicích postavený UV mapovací systém je nyní plně integrován do blenderového pipeline.
Blender nyní podporuje Univerzální popis scény (USD – Universal Scene Description), otevřenou platformu od Pixaru. Soubory generované USD mohou obsahovat komplexní vrstvení, přepisy a odkazy na jiné soubory a USD exporter je jednodušší.
Vylepšena byla práce s uzly:
-
Uzel geometrie má nyní možnost RPI (Random Per Island), která umožňuje provést náhodný výběr textury nebo barvy pro různé komponenty v síti.
-
Matematický uzel má nové operace: trunc, snap, obtékání, porovnání, pingpong, sign, radians, ddegrees, cosh, sinh, tanh, exp, smoothmin a inversesqrt.
-
Byly přidány nové interpolační režimy: Linear, Stepped Linear, Smoothstep and Smootherstep.
-
Distorze umožňuje rovnoměrnou deformaci ve všech směrech, nejen tedy pouze diagonálně.
Renderování na Windows bylo výrazně urychleno.
Cykly nyní podporují odšumovací aparát AI-Accelerated Denoiser od OptiX pro grafické karty NVIDIA RTX. Bližší informace zde.
Redukce šumu pomocí nástroje AI-Accelerated Denoiser (blender.org)
Řada vylepšení, jako například lepší soket skupinových uzlů, výkon a kvalita průchodů vykreslení, byla provedena ve vykreslovači v reálném čase EEVEE:
-
Stejně jako v cyklech si nyní můžete vybrat, který průchod se má zobrazit v režimu Vykreslené stínování.
-
Průhledné materiály se nyní korektně míchají s volumetrií.
Podrobnosti jsou k dispozici zde.
Zatímco verze 2.81 přinesla od základu nový přístup k sochání (sculpting), tato do něj přidává nové funkce. Jejich přehled najdete zde.
Řada změn byla provedena v uživatelském rozhraní, byly přidány nové nástroje a modifikátory:
-
Automaticky lze přidávat tahy kolem původních.
-
Byl přidán nástroj pro kreslení polygonů.
-
Kanály nyní umožňují rychlý přístup ke krytí, míchání a onion skin.
-
Nové kapátko umožňuje snadno vytvářet materiály za chodu.
Zájemce o další informace odkazujeme na stránku Blenderu.