V komentářích události zaznívaly nářky nad počasím. Ano to změnit nemůžeme, ale kdo jezdí po D1 v zimě, ví, že pokaždé když začne sněžit, je kolem Jihlavy kalamita. Převrácený turecký kamión na letních pneumatikách.
Počasí nezměníme, ale můžeme se naučit s ním žít. Podívejme se třeba na Chorvatské dálnice. Dálnice kolem Záhřebu trpí častými mlhami. Ale je na ni informační systém, který podle mlhy řídí rychlost. Pokaždé, když je mlha, sníží rychlost tak na 80 km/h a upozorňuje na dodržování odstupů. Nebo například pokud projedete tunelem Svety Rok dostanete se z vnitrozemí na pobřeží, a tam je často problém se silným větrem. Opět podle větru se řídí rychlost provozu na dálnici.
Naše dálnice má také informační systém. Ovšem po většinu času na něm svítí informace o tom, že dopravní zpravodajství najdete na FM 9X.X. Opravdu užitečné. Na to by stačil billboard. Pokud by na D1 byl informační systém, který by v případě sněžení na vysočině snížil maximální povolenou rychlost a upozornil na dodržování odstupů, pak by k podobné nehodě nemuselo dojít.