Už jste si někdy kladli otázku, zda postavit internetový obchod na základě některého již připraveného systému, jako je například ZenCart, nebo jestli je lepší použít některý dostupný modul pro váš oblíbený redakční systém WordPress? Tak právě pro vás mám dobrou zprávu. Na tuto otázku dostanete odpověď v knize Dušana Beleščáka.
Kniha o rozšíření WooComerce je poměrně obsáhlá a výstižná. Popisuje a osvětluje snad všechny možné otázky, které si může čtenář k tomuto tématu položit.
Přehledně a jasně od začátku do konce
Hned v úvodu knihy si společně s autorem odpovíte na otázku, proč právě e-shop na WordPressu (WP) a proč použít plugin WooCommerce (WC), jaké jsou jiné možnosti, a porovnáte výhody a nevýhody jednotlivých řešení. Autor v této kapitole myslel i na ty z vás, kdo ještě WP neznají a nezapomíná přidat pár užitečných odkazů právě k tematice instalace a práce s WP. Například kniha od Lucie Šestákové může být tím pravým pomocníkem pro začínající uživatele.
Nicméně instalace a spolehlivá funkce vašeho obchodu záleží nejenom na tom, jak budete umět ovládat a nastavit WP, ale i na tom, jaký webhosting zvolíte. Ne každý totiž bude WP s WC podporovat, ale to už se dočtete v druhé kapitole této knihy. A pokud si myslíte, že už splňujete všechny podmínky, tak se ještě nezapomeňte podívat na to, jestli právě vámi používaná šablona podporuje plugin WC. To, a jak případně upravit šablonu právě pro podporu WooCommerce, se dozvíte v další části publikace.
Překlady a lokalizace jsou další neopomenutou součástí. Není nic lepšího než si moci svá tlačítka, záložky a popisky pojmenovat podle sebe. Nikdo přece nechce být vázán překladem od vývojového týmu. A tak se postupně dostáváme k těm praktičtějším záležitostem. Nejenom nastavení samotného pluginu, ale i nastavení celého WP je důležité pro konečný výsledek vaší práce.
Nenechte si proto utéct ani slovo v páté a šesté kapitole, kde se autor podrobně zabývá nastavením WP celého WC. Dočtete se zde nejenom, jak nastavit měnu, DPD a sklad, ale i mnohem komplikovanější a nepostradatelné záležitosti, jako jsou možnosti doručení zboží k zákazníkovi, platební možnosti, využití plateb bankovní kartou nebo platební bránou PayPal či Gopay.
V neposlední řadě je důležité nastavení komunikace se zákazníkem. Nastavení informačních e-mailů při uzavření, částečném nebo úplném zpracování a odeslání objednávky. Váš zákazník bude rád, když se dozví, v jakém stavu je právě ta jeho objednávka. A když už jsme u zákazníka, bez kterého by to všechno tak trochu nemělo cenu, nezapomeňte si pohrát s nastavením registrace zákazníka a s tvorbou lákadel, jako mohou být například slevové kupony na další nákup.
Jak vidíte, kniha je poměrně podrobná a obsáhlá, vše pak umocňuje velké množství screenshotů, které psané slovo oživí a ještě přesněji vás uvedou do dané problematiky. A kdo si myslí, že už je to z knihy vše, tak se opravdu moc mýlí – jsme totiž jen lehce za polovinou.
Ono totiž vědět, jak co nastavit, je jedna věc, ale přiznejme si sami: k čemu super funkční obchod, když svým vzhledem nikoho nepřiláká? No správně, takový obchod je na nic, a proto jsou v knize ještě další kapitoly. Zde se naučíte, jak e-shop správně rozložit, jak uspořádat zboží do kategorií, jednotlivé kategorie nastavit, jak vytvořit a používat štítky a získáte další důležité rady, které vám mohou přivést nového zákazníka.
Nezapomínejte také na nastavení vzhledu obchodu na webu a na jeho zálohování. Není nic horšího než přijít o svá data, o svou práci, o svou obživu.
Závěr
A co říci závěrem? Tato kniha je rozhodně zajímavá pro každého, kdo se rozhodne tvořit svůj e-shop na základu WordPressu a nechce hledat a zkoušet dostupné pluginy. Díky této publikaci budete mít veškeré dostupné informace vždy u sebe a můžete je tak snadno vyhledat bez nutnosti procházení webu. Autor se snažil podat čtenářům ucelené informace a nezapomněl snad na nic podstatného. Přesto vše je kniha přehledná a práce s ní více než snadná.
Pokud vás tedy WooCommerce přesvědčila, nebo si ji ještě chcete osahat „na živo“, nebojte se vyzkoušet tento demo obchod. Do administrace se přihlásíte zde, uživatelské jméno je WooCommerce a heslo WooDemo2014.
Podrobnosti o knize a ukázkovou kapitolu získáte na stránkách Computer Pressu (Albatros Media a.s.).