Autorem knihy je pedagog a programátor Tomáš Holan, který na konkrétním příkladu vytváření jedné hry představuje základní principy, techniky a stavební prvky, a zároveň upozorňuje na možné problémy a jejich řešení.
Elektronická verze knihy je k dispozici volně ke stažení na adrese https://knihy.nic.cz, tištěné vydání si mohou zájemci koupit u většiny knihkupců.
Kniha je vhodná pro čtenáře, kteří mají alespoň minimální povědomí o programování týkající se proměnných, objektů, dosazení, cyklů a funkcí. Výhodou je zároveň znalost jazyka C#, ve kterém se v Unity píše zdrojový kód; k porozumění příkladům ale postačí i kterýkoli jiný programovací jazyk. Využít ji pak mohou nejen zvídaví studenti středních škol a jejich profesoři, ale i ti, kteří o Unity slyšeli, ale zaplavilo je kvantum informací, návodů a tutoriálů.
„Kniha nemá formát příručky nebo učebnice a netvrdí, že čtenáře naučí vše o Unity. Její předností je něco jiného, podle mě daleko zásadnějšího. Je velmi čtivá a názorná. Vysvětluje, co je potřeba k dosažení cíle. Zájemce nestráví čas suchou teorií, aby se na konci knihy dozvěděl, že mu to možná někdy k něčemu bude. Naopak. Kniha začíná od toho, co je naším cílem, a pak teprve řeší, jak ho dosáhnout. Případně jak cíl změnit, protože v reálném světě neexistuje perfektní zadání,“ přibližuje přednosti publikace Michal Hrušecký, vedoucí oddělení hardwarového vývoje sdružení CZ.NIC.