Organizace Electronic Frontier Foundation, jež se zabývá ochranou svobod v elektronickém světě, společně s laboratoří Visualizing Impact spustila projekt Onlinecensorship.org. Ten má za cíl sledovat, jaký obsah, kde a na čí popud je cenzurován na sociálních sítích. Web projektu umožňuje nahlásit objevené případy a také informuje o tom, jak si počínat v případech, kdy provozovatel zablokoval obsah, který jste vložili.
„Sbíráním hlášení nehledáme jen trendy [cenzury na sociálních sítích]. Hledáme také kontext a snažíme se pochopit, jak odstraňování obsahuje ovlivňuje život uživatelů. Je důležité, že firmy [provozující sociální sítě] ve většině případů chápou, že jednotlivci a komunity nejčastějí dotčení online cenzurou jsou také nejzranitelnější,“ říká Ramzi Jaber, spoluzakladatel projektu. „Jak podmínky použití, tak vynucovací mechanismy firem by měly brát v úvahu nerovnováhu moci, která vystavuje již vyloučená společenství ještě většímu riziku.“
Facebook zablokoval reklamu na výběr správné podprsenky (ukázka z webu Onlinecensorship.org)