V Los Angeles probíhá konference SIGGRAPH 2012, zaměřená na počítačovou grafiku a interaktivní technologie. Při příležitosti této konference vydala The Khronos Group nejen novou specifikaci OpenGL 4.3, ale také přelomovou OpenGL for Embedded Systems 3.0. První z nich je další z verzí klasické grafické technologie OpenGL a přináší řadu novinek, například vylepšení práce s texturami (komprese, různá zobrazování bez duplikace, dotazy na parametry atd.) nebo ochranu proti přístupu mimo vyhrazenou paměť.
Druhá specifikace podle tvůrců „zvedá mobilní 3D grafiku na novou úroveň“. Vychází z ověřené funkcionality klasických specifikací OpenGL 3.3 a 4.2, výrazně vylepšuje vykreslovací řetězec, přidává mnoho funkcí pro práci s texturami (včetně těch, které se objevily až v čerstvé OpenGL 4.3), ale také širokou sadu formátů sjednocujících různé implementace (pro snazší vývoj přenositelných aplikací).