Toyota je již druhou automobilkou, která do svých automobilových „infotainmentových“ systémů (informace a zábava) zavede Linux. První byla firma General Motors, která tak učinila u svých luxusních vozů značky Cadillac a použila k tomu systém založený na distribuci Debian. Také Toyota plánuje Linux využít u vozů spadajících do vyšších tříd, konkrétně u své značky Lexus.
Agentura ABI Research předpovídá, že tržní podíl Linuxu do roku 2018 dosáhne 20 %. Linux bude útočit především na pozici Windows Embedded od Microsoftu, lídrem trhu zůstane i nadále systém QNX. Tlak Linuxu se projevuje i u konkurenčních systémů – jejich dodavatelé je postupně čím dál více otevírají.
Na otevírání systémů má značnou zásluhu také GENIVI Alliance, což je sdružení mnoha firem z různých oblastí automobilového a souvisejícího průmyslu (automobilky, výrobci autodílů, hardwarové a softwarové firmy...). Toto sdružení má za cíl podporu používání Linuxu a jiného open-source softwaru v automobilech – především formou sjednocování požadavků, zajišťováním referenčních implementací a poskytováním certifikačních programů.