Firma Canonical před časem „přitvrdila“ v monetizaci distribuce Ubuntu. Při vyhledávání přes Dash se zadávané údaje přenášejí na server firmy a odtud jsou dále předávány dalším partnerům (například společnosti Amazon). Podle toho se pak vybírají produkty, které se objeví v nabídce k zakoupení. Toto „šmírování“ ostře kritizoval například Richard M. Stallman, kriticky se vyjadřovala i organizace EFF.
Nyní sám šéf firmy Mark Shuttleworth reaguje na tuto kritiku. Firma prý připraví možnost jednoduchého vypíná (a zapínání) on-line vyhledávání – s tím, že to bude něco jako „anonymní režim“ ve webovém prohlížeči. Ve výchozím stavu však bude vyhledávání data na server odesílat. Podle EFF to není dostatečné řešení; tím by bylo výchozí vypnutí tohoto způsobu hledání, s tím, že by si ho uživatel mohl případně zapnout (protože pro mnoho uživatelů může být užitečné).