OpenSUSE pivo jménem Old Toad bylo poprvé veřejnosti představeno na druhé openSUSE konferenci v roce 2010. Pivo se setkalo s velkým zájmem veřejnosti. Od té doby se Old Toad objevuje na různých linuxových akcích pod záminkou propagace openSUSE. Ve skutečnosti se však jednalo o průzkum trhu.
Výsledky průzkumu a statistiky ukázaly, že zákazníci kteří si koupili openSUSE pivo, jsou mnohdy spokojenější a nemají s produktem žádné problémy. Pochvalují si uživatelské rozhraní a za celou dobu jeho produkce na openSUSE pivo nebyl podán žádný bugreport. Vývojáři zatím nemuseli aplikovat žádné patche. Popularita openSUSE piva vedla dokonce i ke vzniku několika forků. Oproti tomu uživatelé SUSE Linux Enterprise reportují bugy, volají na technickou podporu a občas narazí i na opravdové problémy, které pak musejí vývojáři řešit místo pití výše zmíněného piva. Firma SUSE se tedy rozhodla zaměřit se na očividně méně problematický produkt - výrobu a prodej piva.
Podle nejmenovaného zdroje uvnitř firmy, by podporu enterprise linuxové distribuce měla postupně převzít komunita motivovaná dodávkami piva.