Akcelerace linuxové 3D grafiky se do virtualizačního řešení VirtualBox dostala již ve verzi 2.2, byla však nejprve omezena na OpenGL 1.4 a teprve v létě 2009 (VirtualBox 3.0 beta) se posunula k OpenGL 2.0. Podle Michaela Larabela ze serveru Phoronix je dnes sice akcelerovaná grafika dobře použitelná a relativně stabilní, i tak ale někdy někdy vykazuje nestabilitu a hlavně nedosahuje příliš dobrého výkonu.
Testy VirtualBoxu 4.0.4 přinesly zjištění, že je výkon ve hrách OpenArena a Nexuiz, které byly jediné, kde virtualizovaný systém běžel spolehlivě (v jiných případech tuhl nebo padal), o dva řády horší než na fyzickém stroji. Podle závěru vyplývajícího z testů je potřeba na podpoře akcelerace 3D grafiky ještě hodně zapracovat, aby se výkon a stabilita přiblížily produktu VMware, kde jsou z virtualizačních řešení zatím výsledky nejlepší.