Řešení na bázi otevřeného zdrojového kódu mohou přinášet nesporné výhody, jako např. nižší pořizovací náklady, absolutní přizpůsobitelnost díky neomezenému přístupu ke kódu, a bezpečnost díky široké komunitě vývojářů a uživatelů. V tomto článku představíme řešení dodávané společností AutoCRM. Jde komplexní open source CRM systém.
Společnost AutoCRM staví svoje řešení na systému Espo CRM, který je přístupný pod GPL v3 licencí. Tato licence umožňuje, že v případě, kdy je aplikace provozována ve formě služby na serverech dodavatele, není nutno veřejně zpřístupnit kódy aplikace. Pouze při instalaci na server klienta, kdy dochází k distribuci kódu, je dodavatel povinen zpřístupnit aplikaci včetně zdrojového kódu.
Zdrojové kódy výchozí aplikace Espo CRM najdete na: github.com/espocrm/espocrm
Systém AutoCRM svými standardními úlohami a funkcemi pokrývá všechny zásadní procesy spojené s marketingovými a obchodními činnostmi. Poskytuje funkčnost pro řízení komunikace jak se zákazníky, tak uvnitř vlastního týmu.
Jde zejména o to, aby celý tým měl přehled jak o potenciálních zákaznících a příležitostech, tak o těch již stávajících a jejich současných i budoucích potřebách.
AutoCRM umožňuje ukládat a organizovat informace o práci s klienty, kontaktech a komunikaci s nimi. Je to systém, kde je vše tříděno a má své místo: od prvního volání klienta po poslední kontakt. Lze sledovat počet hovorů manažerů, schůzek a odeslaných e-mailů; analyzovat prodejní metody a určovat ty, které jsou skutečně ziskové a které je lepší opustit. Možné je také zjistit, jaké produkty se nejčastěji prodávají a po kterých službách je velká poptávka. Taková podrobná analýza pomáhá vytvořit jedinečný přístup ke každému klientovi.
Zadáváním úkolů s vazbou na projekty, jejich plánování a sledování plnění umožňuje efektivně řídit tým pracovníků. Každý pracovník tak přesně ví, co a kdy má splnit. Výstupem jsou pak strukturované náklady spojené s daným úkolem, daným projektem a daným klientem.
AutoCRM lze využít jako e-mailového klienta, přímo z prostředí CRM lze odesílat i přijímat e-maily. Zároveň je možné jednoduše přímo z e-mailu vytvořit jednotlivé navázané úlohy či naopak automaticky odesílat přehledy, reporty a analýzy. Je zde jednoduchá správa dokumentů, které mohou být přiřazovány k ostatním datům v systému. Mezi často využívané marketingové funkčnosti patří například možnost odesílání hromadných e-mailů typu newsletter.
Některé automatizované úlohy běžící na pozadí lze nastavit v uživatelském prostředí funkčností Workflow.
CRM systém zahrnuje i možnosti pro nahrávání hovorů. To umožňuje zejména obchodnímu týmu jednoduše zaznamenat a uchovat veškeré důležité hovory přímo v systému, přímo u daného kontaktu, a lze se k nim kdykoliv vrátit.
Přes tzv. Portál umožňuje systém externí přístup zákazníků nebo partnerů do přístupných agend CRM, mohou tak například zadávat své požadavky a sledovat jejich plnění. Přes API klíče lze AutoCRM napojit i na jiné externí aplikace. Lze jej synchronizovat s Google kalendářem a Google kontakty.
Implementace může probíhat ve fázích, protože komplexní systémy narážejí mnohdy na potřebu standardizace interních firemních procesů. S tímto je v systému počítáno a může být nasazován po částech.
Díky přehlednému prostředí, propojenosti jednotlivých úloh a jednoduché vyhledatelnosti potřebných informací zjednodušuje systém administrativní zátěž pracovníků a zároveň poskytuje komplexní výstupy pro potřeby rozhodování.
Na webových stránkách www.autocrm.cz lze nahlédnout do prostředí AutoCRM zhlédnutím krátkého videa.
Ing. Marta Kleinová Autorka článku je projektovou manažerkou společnosti WPDistro. |