Jelikož je Chrome OS vlastně jen přizpůsobená distribuce Linuxu, je třeba přijít s jednoduchým a uživatelsky přívětivým řešením na spouštění nativních aplikací pro Linux. Tento proces bohužel ještě možný úplně není, ale rád bych vám podal alespoň pár informací o pokroku, který se v tomto odvětví v poslední době udál.
Nejprve se zmíníme o negativech, které bude třeba do budoucna ošetřit. Jeden z hlavních problémů je, že neexistuje žádná správa souborů. Když soubor uložíte, uloží se do samostatného izolovaného kontejneru, ve kterém je aplikace spuštěna, to je problém pokud byste svůj soubor chtěli použít i někde jinde. Je tedy samozřejmostí, že tento proces bude muset být do budoucna upraven tak, aby byl plnohodnotně použitelný. Dalším z popsaných problémů je problém s GPU. Při pokusu spustit jednoduchou hru Open Arena, která by měla fungovat v pořádku, se jí podařilo zprovoznit pouze s maximem 5 FPS, což je vpodstatě nehratelné, ovšem bylo dobré aspoň vidět, že to funguje.
Díky příspěvku na Redditu Crostini i s dokazem na GIT, který obsahuje přesný návod jak vše jednoduše zprovoznit si každý majitel Pixelbooku může vyzkoušet jak taková aplikace spuštěná v kontejneru vypadá. Nesmí se samozřejmě zapomínat na to, že některé aplikace řeší i závislosti, které je potřeba mít v uzavřeném kontejneru pro správný provoz a vůbec spuštění aplikace.
Zatím se ještě neví, jak všechny tyto informace Google podá a zpracuje, ale jelikož se za pár týdnů chystá akce I/O 2018, je předpoklad, že tam se většinu odpovědí na tyto otázky dovíme.
Více informací o tomto projektu se dovíte na stránkách portálu https://chromeunboxed.com.