Martin Gräßlin patří mezi hlavní vývojáře desktopového prostředí KDE Plasma; pracuje především na správci oken KWin a související funkcionalitě. Podle něj je právě toto prostředí velmi vhodné pro hraní her na počítači. Zdůvodňuje to flexibilitou okenního správce KWin. Ten může fungovat jak bez kompozitoru, tak s kompozitorem založeným na XRender, ale i na OpenGL. Není proto potřeba mít dva správce, z nichž by se jeden používal pro nastavení s kompozitorem a druhý bez něho.
Za další výhodu považuje nezávislost desktopového prostředí (shellu) na správci. To není pouhým pluginem do kompozitoru, nýbrž zcela samostatným procesem. Kromě toho i témata desktopu nevyžadují kompozitor – obsahují sadu neprůhledných prvků, které se bez problémů zobrazují v nekompozitním režimu. Z těchto důvodů považuje Martin Gräßlin prostředí KDE Plasma za „první volbu“ pro hraní her, ale i používání dalších aplikací intenzivně využívajících OpenGL, jako je například Blender.