Firma Valve o sobě v poslední době nechává slyšet často. Nejprve oznámila podporu Linuxu v herním distribučním systému Steam (přestože zatím bude podporovat jen distribuci Ubuntu), poté zkritizovala připravovaný systém Microsoft Windows 8 a teď čerstvě ohlásila výsledky měření výkonu u hry Left 4 Dead 2 po dokončení portace na Linux.
Na Windows 7 s použitím enginu DirectX dosahuje na testované hardwarové konfiguraci rychlosti zobrazování 270,6 snímku za sekundu (fps). Na Linuxu (Ubuntu 12.04) s enginem OpenGL je to 315 fps, tedy zhruba o 20 % více. Ovšem i pod Windows, pokud se místo DirectX použije OpenGL, bylo naměřeno 303,4 fps, tedy sice o 3,7 % méně než v Linuxu, ale současně o 12,1 % více než s DirectX. Proč se tedy u her používá převážně DirectX? Důvodů může být víc – počínaje „síťovým efektem“, přes snadnější učení DirectX, až ke „zkriplené“ implementaci OpenGL ve Windows Vista.